Az egyetlen útvonal, ami összeköti Kínát Európával, Oroszországon keresztül vezet

2025. január 20. 22:58

Bármennyire kellemetlen is ez a gondolat.

2025. január 20. 22:58
Robert C. Castel
Robert C. Castel
Facebook

„Sokan és sokat beszélnek Oroszország kitettségéről Kínával szemben. Elég azonban egy pillantás a Selyemút térképére, hogy megértsük, hogy Oroszország nélkül nincs Selyemút. Ez pedig egy igen jelentős kitettség az ellenkező irányban.

A déli, Iránt átszelő útvonal mindig is ingatag lábakon állt mivel Kína nem akart konfrontálódni a nyugati szankciókkal. A kínai befektetések Iránban ebből kifolyólag igen szerények maradtak. Aztán Szíria elesett és Irán viszonya Törökországgal is feszülté vállt. Arról nem is beszélve, hogy a kurd kérdés is ott könyököl a déli Selyemút padkáján.

A tengeri útvonalakat még mindig az amerikai haditengerészet dominálja, mivel a kínai flotta papíron számosabb, de még mindig nagyon távol van attól, hogy egy globális jelenlétet képezzen. Ergo egy esetleges kínai – amerikai rangadó esetén a Selyemút tengeri komponense csupán egy vastag kék vonal marad a térképen, semmi több.

Az egyetlen megbízható szárazföldi útvonal ami összeköti Kínát Európával az Oroszországon keresztül vezet. Bármennyire kellemetlen is ez a gondolat, de Oroszország nélkül a Selyemútról csak feltételes módban beszélhetünk.”

Fotó: Sergei GUNEYEV / SPUTNIK / AFP

 

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 21 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Skywalker_bp
2025. január 21. 15:34
Hát, Robikám, ez annyira nincsen így, hogy Kína azért összehozott egy iráni szaúdi egyezséget. Ennél nagyobb pofont iráni befektetésekkel sem tudott volna adni a Nyugatnak. A selyemútnak Oroszország nélkül is feasible.
lazio154-5
2025. január 21. 12:57
Főleg nekünk kellemetlen, hogy zárva az orosz vasútvonal. Megépültek az aksigyárak, alapanyag ellátás nélkül. Állítólag a Bp.-Belgrád-Theszaloniki vasút teljes megépítése is a jövő homályába vész! Egy autóakku súlya 5-600 kg. Az épülő teherreptér erre nem megoldás
Élő Éva
2025. január 21. 12:02 Szerkesztve
A világon minden téren lezajló dinamikus változások tükrében, már nem tűnik utópiának a léghajó-drón hibridek rendszerbe állításának korszak. Ez a technológia néhány évtizeden belül komoly kihívást fog jelenteni a tengeri szállítással szemben. Egyenlőre ez a technológia még igen kezdetleges, számos megoldásra váró problémát, kihívást jelent, de ezt már a Közel-keleten nehéz terepviszonyai között is igénybe vették az amerikaiak, logisztikai célokra, mert szinte bárhol le tud szállni. Sőt az űrkutatás is a konténer űrjárművek irányába fog lépéseket tenni, másképp egy Mars expedíció elképzelhetetlen. Ha a léghajószerű járművek a sztratoszférában nagy kapacitással tudnak majd közlekedni sokkal olcsóbb lesz, mint jelenleg bármilyen szállítás. Katonai jelentőségéről nem is szólva. Ebben az új technológiában a magyar tudomány is sikerrel együttműködhetne. Jó volna erről többet tudni.
nempolitizalok-0
2025. január 21. 11:45
". Ergo egy esetleges kínai – amerikai rangadó esetén a Selyemút tengeri komponense csupán egy vastag kék vonal marad a térképen, semmi több." Ebben azért nem lennék már olyan biztos. Mindössze pár repülőgéphordozót kell megbénítani, nem is kell elsüllyeszteni, ahhoz, hogy az amerikaiak eltávolodjanak. Hiába védik ezeket tengeralattjárók, felszíni hajók, repülők, ha a kínaiak ráküldenek ezer drónt, aminek jórésze vízalatti. Ráadásul mind oda sem tudják küldeni az amerikaiak, mert akkor máshol fognak nagyon hiányozni. Aláírom, hogy az amerikaiaknak is vannak titkos projektjei, de hogy kínának vannak, az is biztos és ezek jórésze éppen arra van kihegyezve, hogy a szárazföldi és tengeri útvonalakat védjék.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!